Szczegółowe informacje dotyczące harmonogramu zajęć znajdują się w sylabusie przedmiotu.
Każdorazowo, przed rozpoczęciem zajęć szczegółowy plan oraz link do grupy na Microsoft Teams jest wysłany do starosty grupy odbywającej ćwiczenia w Klinice.
Seminaria i zajęcia prowadzą:
Dr n. o zdr. Jakub Gąsior mgr fizjoterapii
Dr n.med. Małgorzata Gołąbek-Dylewska
Mgr Katarzyna Ostrzyżek-Przeździecka mgr fizjoterapii
Mgr Iwona Walecka mgr fizjoterapii, doktorantka
Studia jednolite
III rok studiów
(1) Fizjoterapia kliniczna w chorobach narządów wewnętrznych w onkologii dziecięcej: 10 godz. ćwiczeń – zajęcia kontaktowe w grupach ćwiczeniowych
(2) Fizjoterapia kliniczna w chorobach narządów wewnętrznych w pediatrii:
12 godz. wykładów przeprowadzonych za pomocą platformy MS Teams z umieszczeniem materiałów na platformie e-learningowej,
20 godz. ćwiczeń – zajęcia kontaktowe w grupach ćwiczeniowych
IV rok studiów
(1) Diagnostyka funkcjonalna i programowanie rehabilitacji w pediatrii:
10 godz. seminariów przeprowadzonych za pomocą platformy MS Teams
z umieszczeniem materiałów na platformie e-learningowej,
30 godz. ćwiczeń – zajęcia kontaktowe w grupach ćwiczeniowych
Studia II stopnia stacjonarne:
I rok studiów
(1) Diagnostyka funkcjonalna i programowanie rehabilitacji w pediatrii:
10 godz. seminariów przeprowadzonych za pomocą platformy MS Teams
z umieszczeniem materiałów na platformie e-learningowej,
30 godz. ćwiczeń – zajęcia kontaktowe w grupach ćwiczeniowych.
(2) Praktyka w zakresie fizjoterapii klinicznej w pediatrii:
15 godz. zajęć praktycznych – zajęcia kontaktowe w grupach ćwiczeniowych
Studia II stopnia zaoczne:
II rok studiów
Diagnostyka funkcjonalna i programowanie rehabilitacji w pediatrii:
6 godz. wykładów przeprowadzonych za pomocą platformy MS Teams z umieszczeniem materiałów na platformie e-learningowej,
10 godz. ćwiczeń – zajęcia kontaktowe w grupach ćwiczeniowych
Literatura obowiązkowa:
Wybrane rozdziały z:
- Maciąg-Tymecka i wsp. Rehabilitacja w chorobach dzieci i młodzieży Diagnostyka funkcjonalna, programowanie rehabilitacji, metody leczenia fizjoterapeutycznego; 2014
- Kuliński i wsp. Fizjoterapia w pediatrii; 2010
- Singer i wsp. Zaburzenia ruchowe u dzieci; 2011
- Palisano et al. Campbell's Physical Therapy for Children; 2016
- Effgen. Meeting the Physical Therapy Needs of Children; 2012
- Alexander & Matthews. Pediatric Rehabilitation: Principles and Practice; 2015
- Duderstadt. Pediatric Physical Examination; 2018
- ICF-CY – wersja dla dzieci i młodzieży https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43737/9789241547321_eng.pdf?sequence=1
- Publikacje naukowe przekazywane podczas zajęć będą wysyłane na platformie Teams oraz umieszczane na platformie e-learningowej
Literatura uzupełniająca:
- Nardocci et al. Movement disorders in children: a clinical update with video recordings; 2007
- Gage. The Identification and Treatment of Gait Problems in Cerebral Palsy; 2009
- Fruth. Fundamentals of the Physical Therapy Examination; 2019
- Herbert. Practical Evidence-Based Physiotherapy; 2011
W Klinice Kardiologii Wieku Dziecięcego i Pediatrii Ogólnej działa SKN Rehabilitacji Pediatrycznej
Zakres tematyczny SKN obejmuje zagadnienia związane z diagnostyką funkcjonalną, programowaniem rehabilitacji i fizjoterapii u pacjentów pediatrycznych.
Opiekun koła: dr n. o zdr. Jakub Gąsior, jgasior@wum.edu.pl